Chocolate chip cookies

Chocolate chip cookies

Chocolate chip cookies

This were the best chocolate chip cookies I ever made. Seriously, and I’ve made quite a lot of them.
I modified a recipe in one of my baking books; this is what you will need:

115g (4 oz) self-raising flour
115g butter
90g (3.2 oz) sugar
90g cane sugar
1 egg
75g (2.6 oz) oat flakes
175g (6.2 oz) chocolate
Chopped nuts

Take the butter out of the fridge before you start, it should be really soft.

Preheat the oven at 180°C (356°F). Mix the butter and both kinds of sugar. Add the egg and mix until it’s light and creamy. Add the flour. Add small amounts of it at a time and mix only by hand, to avoid clouds of flour in your entire kitchen. Add the oat flakes. Melt half of the chocolate, let it cool down a bit and chopp the other half into small chips (or you could simply buy chocolate chips but I never do that, why take the easy road when there is also a hard one, haha). First, add the melted chocolate and mix thouroughly. Then, add the chocolate chips and the nuts. Use a spoon to make little heaps of dough in your baking tray. Don’t forget to flatten the heaps, I like my cookies to be rather big and rather flat. Bake for 15 minutes.

 

Dit waren absoluut de lekkerste chocolate chip cookies die ik ooit maakte. Serieus, en ik heb er al behoorlijk wat gemaakt. Ik wil jullie daarom het recept niet ontzien. Ik wijzigde een recept uit één van mijn bakboeken. Dit is wat je nodig hebt:

115g zelfrijzende bloem
115g boter
90g suiker
90g rietsuiker
1 ei
75g havervlokken
175g chocolade
Noten, in stukjes gehakt

Haal de boter vooraf uit de koelkast, hij moet heel zacht zijn.

Verwarm de oven voor op 180°C. Meng de boter en beide soorten suiker tot ze romig zijn. Voeg het ei toe en mix tot een licht en romig geheel. Voeg de bloem toe, voeg kleine hoeveelheden tegelijk toe en meng dit met de hand, zo vermijd je bloemwolken in je hele keuken (en ja ik spreek uit ervaring!). Voeg de havervlokken toe. Smelt de helft van de chocolade au bain marie en laat even afkoelen, hak de rest van de chocolade in stukjes (je kan ook gewoon chocolate chips kopen maar dat doe ik eigenlijk nooit, waarom voor de makkelijke weg kiezen als het ook moeilijk gaat, haha). Voeg eerst de gesmolten chocolade toe en meng goed. Voeg tot slot de chocolate chips en de noten toe. Gebruik een eetlepel om hoopjes deeg te maken op je bakplaat. Druk de hoopjes plat, ik heb mijn koekjes graag vrij groot en vrij plat. Bak 15 minuten.

Leave a Reply

