Advent Calendar

008

I’m so excited! I made my own advent calendar for the first time EVER! I made my own paper bags by folding and glueing craft paper. I cut out a lid as well. I decorated the bags using washi tape and wrapping paper. I tried to keep it simple and I am really happy with the result. From regular coloured paper, I cut out small red rectangles and used a black pen to write the numbers. Finally, I filled the bags with all kinds of small treats, such as small chocolates and tea!

Supplies:

  • Brown craft paper
  • Wrapping paper with stars: I used that to make some bags and I cut out the stars to decorate the other bags
  • Washi tape
  • Red paper
  • Black pen
  • A large cardboard to pin the bags on
  • pins
  • Chocolate, tea, mini christmas ornaments, … to fill the bags

 

Ik ben zo blij! Ik maakte voor het eerst OOIT mijn eigen advent kalender. Ik maakte zelf kleine papieren zakjes met bruin pakpapier. Ik knipte er ook een omslagje aan om de zakjes te kunnen sluiten; Ik experimenteerde met het vouwen van verschillende soorten zakjes en had hierin echt lol!

Ik versierde de zakjes met washi tape en met restjes cadeaupapier. Ik probeerde het simpel te houden en ben heel blij met het resultaat! Van gekleurd papier maakte ik met een kartelschaar rechthoekjes en hierop schreef ik met een zwarte pen de cijfers. Uiteindelijk vulde ik de zakjes met kleine heerlijkheden zoals kleine chocolaatjes, thee, … Ik hing de zakjes met punaises op een groot stuk karton.

Benodigdheden

  • Bruin pakpapier (het mijne komt van Hema)
  • Cadeaupapier: ik gebruikte het mijne om enkele zakjes uit te maken en ik knipte de sterren uit om de andere zakjes te versieren
  • Washi tape
  • Rood papier
  • Zwarte pen of stift
  • Een groot stuk karton
  • Punaises
  • Chocolade, thee, mini kerstversieringkjes, … om de zakjes te vullen.
Leave a Reply

