‘Weerwolven van Wakkerdam’/ The werewolves game

Spionnen weerwolven (2)

I made my own version of the game ‘maffia‘. I drew the pictures with Indian ink and coloured them with watercolours. I strengthened them by glueing cardboard on the back.

My game is based on the ‘spy’ and ‘cold war’ theme. American en Russian spies compete in 2 groups, or both kinds of spies play in one big group.

 

Ik maakte mijn eigen versie van het spel ‘De weerwolven van wakkerdam’. Ik tekende de personages met Chinse inkt en kleurde ze in met waterverf. Ik verstevigde het tekenpapier door het op karton te kleven en plastificeerde ze nadien elk apart.

Mijn versie is gebaseerd op het thema ‘spionnen’ en ‘de koude oorlog’. Amerikaanse en Russische spionnen strijden tegen elkaar, of alle spionnen spelen in 1 grote groep.

Spionnen weerwolven (3)

Some of the spies will do anything for their own profit, even kill a collegue. I included a lot of other roles, such as:

– James Bond, he can protect someone en prevent a death.
– a scientist, he can resurrect someone from death
– a bomb, he makes additional deaths

I wanted a game with a lot of different roles, to allow players to choose which ones to include. I tried it out and it works! Just ask if you would like to know more about it!

 

Sommige spionnen zijn tot alles bereid voor hun eigen gewin, zelfs een collega doden. Dit zijn de bloedspionnen (de weerwolven). Net als bij weerwolven sterft er elke nacht iemand. Ik voegde heel wat andere rollen toe, zoals:

– James Bond, hij kan iemand beschermen en een sterfgeval voorkomen
– Een wetenschapper, die iemand uit de dood kan terughalen
– Waarzegster, kan spreken met de doden
– Dokter, kan eenmaal over leven en door beslissen (de heks in het oorspronkelijke spel)

Ik wou graag een spel met heel diverse rollen, zodat je zelf kan kiezen welke je toevoegt. Ik probeerde het al uit en het werkt 🙂 Vraag gerust als je er meer over wil weten!

Spionnen weerwolven (4)

Spionnen weerwolven (1)

One response to “‘Weerwolven van Wakkerdam’/ The werewolves game

  1. I would love to know more about this version of the werewolve game, would you please tell me more about it (the characters you used, …)?

Leave a Reply

