Pin up serving tray

015

I wanted a nice serving tray for a while. Finally, I decided to make one myself.

This is how I proceded 🙂

1) I used a flat cardboard box. To make the tray more solid, I glued 2 pieces of thick grey cardboard to the bottom.

2) I used decopatch to decorate the inside of the tray. Decopatch is a very light kind of paper that is used to decorate cardboard or sometimes even furniture. It often has a very nice pattern, mine is flowery!

3) I searched for pin up pictures on the internet, printed them and cut them out and glued them inside the tray.

4) I painted the outside of the box black. It needed 3 coats of paint and I didn’t paint the bottom of the tray.

5) I decorated the 2 long sides of the outside of the tray with a gold pen and some curly clipboards. I left the short sides black. Finally, I used some washi tape to strengthen the top of the long sides of the tray.

6) A coat of varnish, and my tray was finished!

013

Supplies

– Washi tape (music notes motive) – at Pippoos

– Decopatch with flowers – Santoro London, at Pippoos

– Flat cardboard box, found at my local supermarket

– Clipboard swirls – Colours unlimited

– Gold pen – Uni-ball Signo broad, at Ava

– As a glue, I made my own Mod podge: I mixed regular white glue with water and some varnish.

014

Ik wou al een tijdje een leuk dienblad. Na lang zoeken besloot ik er zelf één te maken.

Hier is hoe ik te werk ging:

1) Ik gebruikte een platte kartonnen doos. Om ze te verstevigen plakte ik 2 stevige kartonnen op A4-formaat op de bodem van de doos.

2) Ik gebruikte decopatch om de binnenkant van de doos te versieren. Decopatch is een heel erg licht soort papier dat wordt gebruikt om onder meer meubelen of kartonnen figuren te beplakken. Je scheurt het in stukken en kleeft het dan op het oppervlak. Meestal heeft decopatch een erg leuk motief.

3) Ik zocht op het internet naar leuke pin up prentjes. Ik printte ze, knipte ze uit en kleefde ze op het dienblad.

4) Ik verfde de buitenkant van de doos zwart. Ik had 3 lagen nodig, en de onderkant verfde ik niet.

5) Ik versierde de 2 lange zijdes van de buitenkant van de doos. Hiervoor gebruikte ik een gouden pen en kartonnen krullen. De korte zijdes liet ik effen zwart. Ten slotte gebruikte ik washi tape om de bovenkant van de lange zijdes van het dienblad te verstevigen.

6) Nog een laagje vernis en mijn dienblad was af!

Benodigdheden

– Washi tape met muzieknoten – bij Pippoos

Decopatch met bloemen – Santoro London, bij Pippoos

– Om alles te kleven maakte ik mijn eigen lijmmengsel, een eigen variant van het bekende merk ‘Mod Podge’. Hiervoor gebruikte ik witte knutsellijm, en verdunde dit met water en vernis.

Platte kartonnen doos, gevonden in de plaatselijke supermarkt.

– Kartonnen krullen – ‘Clipboard swirls’ van Colours unlimited

– Gouden pen – Uni-ball Signo broad, bij Ava

Leave a Reply

