Teacup candles

019 (2)

021 (2)

The perfect present for a friend of mine: teacup candles! I found the teacups in the local thriftshop.
It was my first time making candles! My first attempt failed, the small container with the candle wax flipt over in the pan with water where it stood in. Scraping the wax out of the pan wasn’t the most fun thing to do, but after that my second attempt succeeded! I created the light blue colour by melting a tiny bit of crayon together with the wax.

Ik vond het perfecte cadeau voor een vriendin van me: theekop-kaarsen. De kopjes vond ik in de kringwinkel. Dit was mijn kaarsen-maak-doop, spannend! De eerste poging mislukte omdat het blik met het kaarsvet omviel in de pan met water waarin het blik stond. Na veel geschraap volgde een tweede poging. Ik leerde uit mijn fouten en maakte het blik vast met een elastiekje, met een geslaagd resultaat! Ik smolt een heel klein stukje wasco samen met de kaarsenwas om de lichtblauwe kleur te krijgen.

Leave a Reply

